2014. május 5., hétfő

Almás morzsa - Apple Crumble


A receptet itt láttam meg, nagyon megtetszett, azonnal ki is próbáltam és nem csalódtam.
Egyszerű, gyorsan elkészíthető és nagyon finom :-)

Hozzávalók:
Morzsához
50g liszt (én általában barna rizslisztet használok, de kukorica-, rizs- vagy akár hajdinaliszttel is tökéletes)
50g zabpehely (aki tiszta zabot sem fogyaszt, annak ehelyett is 50g liszt, vagy lehet 50g dió/mandula/mogyoró, lehet bátran variálni)
100g vaj vagy margarin
50g barnacukor
1tk fahéj
Töltelékhez
4db alma (600g-ot tettem bele) (ízlés szerint a gyümölcs is lecserélhetőJ)
2ek citromlé
1/2tk fahéj
1ek cukor
 


Elkészítés:
Az almákat megpucolom és vékony gerezdekre vágom. Egy kicsi, de mély tepsit kivajazok, majd az almaszeletekkel megtöltöm. Meglocsolom a citromlével, megszórom a cukorral és a fahéjjal. A lisztet (és a zabpelyhet) eldolgozom a fahéjjal. A vajat/margarint kis kockákra vágom majd az ujjaimmal morzsássá dolgozom, hozzáadom a cukrot, elkeverem. Az almaszeleteket megszórom a morzsával és 180 fokra előremelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöm. Melegen, vaníliafagyival (télen sodóval) tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése